Typhoon Lekima

10 augustus 2019 - Huangshan, China

Er dan kom je aan op het treinstation van Huangshan en merk je op dat er heel veel mensen bij the ticket office staan.

IMG_20190810_101524927IMG_20190810_101555200

Gelukkig dacht ik, wij hebben al tickets en de trein vertrekt over een half uur.

En zo begeven wij ons naar de check-in balie. Direct bij vertoon van het kaartje werd ons in Chinees medegedeeld en ondersteund met nee schudden, dat er iets niet zou gebeuren dan dat wij verwachten. We moesten naar de ticket balie.

Een blik op het vertrekbord maak dat ik tot de volgende optelsom kom:

IMG_20190810_094740193

Een naderende cycloon in de omgeving van Shanghai, heel veel regen in nacht en nu bij ons, erg veel mensen bij de ticket balie, een Chinees nee en het besef, op dat moment, dat de trein uit Shanghai moet komen. De som van dit alles is dat er geen treinen meer rijden. Direct zijn we in de rij gaan staan en hebben vervolgens het reisbureau in China gecontact. Uitkomst is dat we geld terug moeten halen voor de treinkaartjes bij de balie, dat we worden teruggebracht naar het hotel en dat daar een driver voor wordt gebeld. Vervolgens wordt gekeken naar een treinverbinding voor morgen. Gedurende de wachttijd, we hebben vier uur in de rij doorgebracht, kwam er meer nieuws omtrent de verbindingen. Morgen en waarschijnlijk ook overmorgen zijn er geen treinverbindingen mogelijk. Aangezien wij verder moeten is gekeken naar een vliegverbinding. Voor vanavond waren we net te laat. Morgen om 2000 uur worden we opgehaald en vliegen we vanaf 2225 voor een twee uur durende vlucht naar ons luxe resort.

IMG_20190810_134441698

Bovenstaand de foto over het gebied waar het gebeurt. Gelukkig zijn wij al weg uit de steden die erg zeker zwaar getroffen zullen worden.

Onderstaande foto laat de verwachtte verwoestende weg zien die de cycloon gaat afleggen. De tekst beschrijft de uitval van het treinverkeer.

IMG_20190810_140356371

Wij gaan in de niks doen stand.

Groetjes wij.

1. Paula:
    10 augustus 2019
    Ik had stiekem gisteren, nadat hier de berichten over de naderende cycloon binnen kwamen, al gekeken hoeveel kilometer jullie bij Shanghai vandaan zaten. Iets van 431 kilometer, geloof ik, dus dat leek me veilig.
    Niet wetende dat de impact qua treinverkeer dan dus zooo groot zou zijn! Wat rot voor jullie zeg, deze reis hebben jullie toch al de nodige hobbels en bobbels te verwerken.
    Gelukkig dat jullie uiteindelijk met het vliegtuig kunnen, maar helaas een dagje minder in jullie luxe resort.
    Voor nu dan maar even in de "niks doen stand" ....
  2. Peter:
    10 augustus 2019
    Wat aardig Paula. We dachten zelf verder er vanaf te zijn maar dat viel tegen. Ja we maken wat mee, maar met een grote glimlach en korreltje zout. Groetjes wij
  3. Carine-Edwin-Nan:
    10 augustus 2019
    Tyfoon aan jullie kant van de wereld, en storm aan onze kant.😀 Jawel, code geel maarliefst, met kans op windstoten tot wel 95 kilometer per uur. En gisteren nog een heuse windhoos boven Amsterdam.
    Gelukkig zitten jullie niet meer in het pad van de tyfoon. Hoop dat jullie vlucht goed verloopt en zonder vertraging vertrekt. Geniet van de laatste dagen in luxe en luiheid. Groetjes, de Totte-tjes
  4. Edwin, Tiek en Tsjeng:
    10 augustus 2019
    Hoe is dat ook al weer ? Alsof de duvel er mee speelt?
    Hebben jullie de Duvel als verstekeling in jullie bagage?
    Veiligheid boven alles dan maar ietsje later op de plek waar jullie zo graag willen gaan luieren.
    Volgende keer lekker een weekendje in Nederland? September?
    We're in !
    Veel succes en toch plezier die laatste dagen.