Anhui - The Yellow Mountains (aankomst)

8 augustus 2019 - Huangshan, China

We zijn aangekomen in het stadsdeel Tunxi van de stad Huangshan welk gelegen is in de provincie Anhui.

Vanuit Hangzhou een kleine twee uur reizen met de trein. Tevens is dit het eindpunt van de spoorlijn Shanghai naar Huangshan v.v.

Wij stappen overmorgen op de spoorlijn die ons uiteindelijk, gelukkig in etappes en duurt nog vele dagen, zal brengen naar Xi'an. De laatste stad die we aandoen alvorens we helaas naar huis terugkeren.

Anhui, ook weer een bijzondere plaats om aan te doen. De provincie waar Si Yu, de jongedame uit onze Chinagroep, vandaan mocht komen. In de buurt liggen de The Yellow Mountains. Wij hebben het geluk om morgen daar iets te gaan doen met betrekking tot deze woorden: kijken, wandelen en kabelbaan. Ook staat een bezoek aan een stadje gepland. We verheugen ons erop en laten ons verrassen.

In verband met de temperatuur, gevoelsmatig 43 en de brandende zon heeft de gids het programma al omgegooid als het gaat om tijdstip aanvang en volgorde van activiteiten. We vertrekken in elk geval om 730 uur.

Het hotel waar we nu zitten is klein en knus. Verborgen in de drukte van de stad ligt deze smalle steeg waarin het hotel is gelegen.

IMG_20190808_174808744IMG_20190808_174916686

Een traditioneel gebouwtje met een bedstee en open bed. Het geheel is nog in oude staat en gemaakt met enkel houtverbindingen. Erg mooi om te zien.

Bij aankomst was Kai zo moe dat hij direct na het douchen in slaap viel.

IMG_20190808_130832537IMG_20190808_130931298IMG_20190808_133025346

De gezellige winkelstraat ligt in het verlengde van de steeg.

IMG_20190808_171136781IMG_20190808_171333165IMG_20190808_171136781IMG_20190808_171041236

Kyara heeft hier twee hele mooie voorwerpen gekocht, ik ben de Nan even kwijt, maar ze zijn mooi.

We hebben heerlijk gegeten en gaan vroeg naar bed om morgen enigszins fit de bergen te belopen.

Groetjes wij

1. Nan:
    8 augustus 2019
    Klein en knus kun je wel zeggen!
    En wat hebben jullie iegenlijk veder gedaan?
    Groeten,
    Nan

P.S. Ik had al door wat Kayara had gekocht omdat ik even keek op haar whatsapp stories
  2. Peter:
    8 augustus 2019
    Hoi Nan, nou meer dan wat ik heb beschreven hebben we niet gedaan. Was eigenlijk een reisdag en omgeving hotel verkennen. Morgen gaan we in actie 😀🤪
  3. Edwin, Tiek en Tsjeng:
    Jullie doen ook weinig......😂
  4. Paula:
    8 augustus 2019
    Jullie laatste 2 reisverslagen kon ik maar tot de helft lezen en daarna was alles wit ....en reactie was dus ook niet mogelijk.
    Nu gelukkig alles weer te zien en te lezen.
    Ik vind jullie onderkomen geweldig om te zien, en snap dat Kai zo moe was en hier meteen wilde gaan slapen.
    Hoop dat jullie morgen weer mooie herinneringen mogen gaan maken! Blijf genieten met elkaar.