Bezoek The Great Wall by Mutianyu

27 juli 2019 - Mutianyu Great Wall, China

Vanochtend om 0700 uur ging de wekker af om vervolgens de keuken van het hotel op ontbijtaanbod te beoordelen. Wow er mankeert niets aan. Om 0900 uur stonden we in de lobby van het hotel te wachten op de chauffeur die ons naar de Great Wall zou brengen. In de beperkte tussentijd ging ik met Kai snel even pinnen. Na in een tijdbestek van een kleine 40 minuten diverse banken te hebben bezocht en het kunstje kansloos ten uitvoer te hebben gebracht arriveerden we terug bij het hotel. De dames deelden in mijn vruchteloze poging geld op te nemen, echter was het omdat onze chauffeur nog niet was komen opdagen. Jolanda kreeg ondertussen, door een onbekende taxichauffeur, een nieuwe tour aangepraat, maar zo standvastig als ze is kreeg die persoon dat niet voor elkaar. Het door ons gisteren aangeschafte prepaid kaartje kwam goed van pas. Even bellen met de contactpersoon in China en hopla 15 minuten later kwam de chauffeur de lobby binnengelopen. Rond 1200 uur waren we bij de muur. In een woord geweldig. Met de kabelbaan naar boven en met de rodelbaan naar beneden. Vanuit de natuurkunde blijkt dat elke x-aantal meter stijging een graad in temperatuurverlaging oplevert. Mijn perspectief over dat verschijnsel en opgedane praktijkervaring is aan het wankelen. Het was zo warm en benauwd. De kabelbaan is gaaf. Prachtige vergezichten en een heuse sport om in en uit te stappen. Jolanda heeft met Kai een flink eind de muur belopen of geklommen? Kai huppelde vrolijk vooruit. Jolanda kon aan de zuurstof en had trillende benen van de inspanning. Ze zijn gekomen tot het laatste huisje op de foto.

_DSC0177

_DSC0179

_MG_0052

_DSC0173

De rodelbaan gaat, net als het verwoorden ervan, lekker snel.

_MG_0039 (2)

De terugweg ging vlotjes en een half uur eerder dan de heenreis kwamen we weer veilig aan in het hotel. De kinderen moe maar voldaan? Of omdat ze afgelopen nacht niet/nauwelijks hebben geslapen??

_MG_0071 (2)

_MG_0073 (2)

Na een korte pauze uit eten gegaan bij de lokale Chinees. Roel en Marjan waarvoor dank. Heerlijk gegeten. Aansluitend een rondje gewandeld door de binnenstad en genoten van wat er allemaal gebeurt.

_MG_0085 (2)

_MG_0078 (2)

_MG_0082 (2)

Morgen staat de verboden stad op het programma.

Groeten Wij.

1. Ana:
    27 juli 2019
    De Chinese muur wauw mooi!
  2. Paula:
    28 juli 2019
    Mooi zeg ! Lijkt me erg indrukwekkend om dat 'in het echt' te mogen zien en beleven.
    Hoop dat Jolanda ondertussen weer genoeg lucht heeft haha.
  3. Si Yu, Marjan en Roel Jan:
    28 juli 2019
    Peter, tip hadden wij weer gekregen van Patrick en Helga dus alle eer gaat naar Limburg deze x 😢.
    Wat een heerlijk gevoel he als je daar weer loopt en alles komt weer boven van 10 jaar geleden. Alsof je niet weggeweest bent lijkt alleen zijn de kids ouder op de foto. Begin is er en we volgen deze log lekker want dan zijn wij er toch ook weer een heel klein beetje. Veel lol vooral en Uh, veel plezier in het zwembad 😂😂, je snapt me wel 👍
  4. Peter:
    29 juli 2019
    Haha dat zwemmen. Ik kreeg de kans niet om een ligbed op te pakken........