Lekker rijden op de scooter

13 augustus 2019 - Yangshuo, China

Voor vandaag en morgen staan de scooters gereserveerd op de naam, van Valen. Vanochtend was de aftrap van de eerste van de twee etappes van vandaag. Het zijn electrieke scooters dus even draaien en hopla ze zijn er vandoor. Het is verbazingwekkend wat de topsnelheid is van deze ongehoord stille machientjes. Aangezien het onze maidentrip was draaiden wij de weerstand niet verder dan 25 km/uur.

Het verkeer hier is redelijk systematisch te noemen. Het niet systematisch zijn uit zich onder andere als volgt; tegen het verkeer inrijden, inhalen voor je rijden en stoppen, plotseling opduikend verkeer uit weggetjes waar je het bestaan niet van verwacht en het oversteken van zeer ernstig druk te benoemen verkeerswegen.

We hebben twee routes met gezond resultaat volbracht. Voor de grap heb ik deze ingetekend.

Route 1 -de maidenroute-

scooterronde 1

Deze bracht ons via de doorgaande weg naar een nabijgelegen stadje waar we wat hebben gedronken. De terugweg vond plaats via binnendoor weggetjes, waarvan men niet, zoals in Nederland, regels heeft voor als het gaat om breedte en of aslast. Het stukje voerde langs en over de rivier en leverde dit alleraardigste plaatje op.

_DSC0499 (2)

Na terugkomst onze eerste trip gevierd met een lekkere duik in het zwembad.

route 2 -rookie-

scooterronde 2

Tja wat gaan we rijden en hoe? Het grappige is dat de kaarten enkel de hoofdwegen juist weergeven en dat overige wegen, naar mijn waarschijnlijkheid, lukraak zijn getekend. Een fatsoenlijke route is niet te maken, vandaar dat we op zijn casino's zijn gaan rijden. Dat is eigenlijk een hele grappige manier om je omgeving te verkennen. Je komt op plekjes waar je het bestaan niet weet en waarvan de kaart zegt dit is een voetpad terwijl deze juist voor verkeer is en andersom. Kortom we hebben heerlijk gereden en foto's gemaakt van de omgeving.

_DSC0500 (2)

_DSC0501 (2)

Onderstaande foto's ontstonden nadat we moesten stoppen voor wat vervoersproblematiek.

IMG_20190813_172748313_HDR

In de wachttijd heb ik de kans gegrepen om van de bewoner van het naastgelegen huisje wat foto's te maken. Een vriendelijke gastvrije man die graag liet zien wat van hem was.

IMG_20190813_173000968_HDR

IMG_20190813_173016049_HDR

IMG_20190813_173109178_HDR

En nog wat algemene foto's van onze tour.

IMG_20190813_172836278_HDR

IMG_20190813_173234437_HDR

IMG_20190813_181901452_HDR

En ja ook wij hebben een scooter voorzien van parasol. Ziet er vrolijk en kleurrijk uit, maar heeft zeker zijn waarde. Het is serieus warm te noemen onder de brandende zon.

IMG_20190813_182615882_HDR

Nou dat was het wel weer voor vandaag.

Groetjes wij.

1. Opa en Oma:
    13 augustus 2019
    Dit is superleuk om zien en knap zonder gids!!!
  2. Peter:
    13 augustus 2019
    Er is op de telefoon en kaart gedownload die verrassend goed je locatie bepaald maar alle weggetjes verder erom heen is erg wazig. Dus ja. Inderdaad knap 🕵️
  3. Paula:
    14 augustus 2019
    Wat een prachtige foto's van de omgeving die jullie met de scooter hebben gezien!
    Blijf nog even lekker genieten.