Hangzhou

5 augustus 2019 - Hangzhou, China

Vandaag zijn we vertrokken naar Hangzhou wat ligt onder de rook van Shanghai. Met de trein een rit van een klein uurtje. Hoewel de onderliggende afstand hemelsbreed maar een 300 km bedraagt is er een verschil in vochtigheid wat duidelijk voelbaar is. De temperatuur is 36 graden. Gelukkig hebben we een hotel met zwembad geboekt. Het middagprogramma zal dus bestaan uit zwemmen en luieren. Na lang zoeken en drie keer terug naar de receptie is de exacte locatie van de ligging van het zwembad gevonden. Echter, deze is gesloten in verband met waterkwaliteit en gaat het resterende jaar niet meer open. Deze uitkomst en de gedane inspanning van het zoeken had onze eetlust aangewakkerd. We vonden een prettig eettentje om de hoek. Hierbij wil ik opmerken dat Kai, omdat er niets anders aanwezig was, zijn eerste cola op heeft. Dit is tegen al mijn principes in. Hij heeft het geweten. Wat heeft Kai later op de kamer een buikpijn gehad. Het eten was heerlijk. De keuze is eenvoudig. Het is roulette spelen. Kies de tekens die je leuk vind en dan komt er iets heel lekkers. Na het eten zijn we op de kamer even gaan liggen. We worden moe merken we. Nog vier nachtjes dan verblijven we vijf nachten in een luxe hotel met alles erop en eraan. Maar eerst is daar nog een flinke, maar ook fors noemende bergwandeling voor nodig. We wachten het af.

Straks gaan we naar West lake. Het schijnt dat je daar kunt kanoën en fietsen. Het leuke is dat dit gebied in de malaria zone ligt. Dat wordt goed smeren en hopen.

De hotelkamer is op de 7e verdieping. Het uitzicht is diep droevig. Een skyline van niks. We kijken namelijk uit op de binnenplaats van??? Vol met zooi, troep en afvoerpijpen. Dat wordt weinig van binnen naar buiten koekeloeren.

Het raadsel van niet gereserveerd hebben is opgelost. In Shanghai vonden wij dagelijks briefjes van de housekeeping. Deze waren informatief over wat er gedaan was etcetera. Ze beginnen met, dear Rotterdam Peter. We dachten al, het zal toch niet.....? Ja hoor vanmiddag bij inchecken konden ze de naam Valen, maar ook Visser niet vinden. Na enig speurwerk aan de hand van onze booking confirmation waren ze blij dat mr. Rotterdam Peter hun gast was. Mogelijk lezen zij het paspoort van rechts naar links en dan klopt het. Nu we dit weten gaan we vol goede moed de komende hotels af.

De wandeling naar het lake was gezellig. De schemering viel in en de stad komt tot leven. Na een kleine 10 minuten waren we aan de rand van het meer. Het was druk. Niet alleen met mensen maar ook met de aanwezigheid van muggen. We wisten tot vandaag niet dat deze ook bestonden in China. Zoals eerder beschreven is dit een malaria gebied. Ik zal het nog eens uitzoeken met mijn PABO kennisbasistoets rekenen, maar verwacht niet dat de kansberekening positief uitvalt voor die ene besmette mug.

_DSC0365 (2)

_DSC0364 (2)

Later bleek dat de aanwezigen wachtte op het waterspektakel. Een serie fonteinen zou iets gaan doen. Nog later bleek dat de show in de maanden juni en augustus niet wordt gegeven. Niet geheel onverrichter zaken gingen we terug, want slenterend door de stad kwamen we langs hele mooie restaurantjes gesetteld in oude Chinese bouwsels en grappige winkels.

Morgen willen we gaan fietsen rond het meer. Gezien de fietsen en voor mij lenige opgave

Groetjes wij.

1. Edwin, Tiek en Tsjeng:
    5 augustus 2019
    Hangzou......wat een berg herinneringen liggen daar voor ons. Wij zaten daar toen we allemaal "in een provincie " zaten. Met de Tottétjes daar de eerste dagen met onze jongens doorgebracht.

Hier en daar een pechgevalletje wordt jullie niet bespaard Fam Rotterdam, maar jullie zetten je er knap overheen. Dat de vermoeidheid toeslaat lijkt me niet meer dan logisch, wat ondernemen jullie veel!!

Groetjes
    Ons 😏
  2. Nan:
    6 augustus 2019
    Wisten jullie al dat Tsjeng en ik hier zijn geboren? (Als vraag)
    Groeten,
    Nan
  3. Peter:
    6 augustus 2019
    Hoi Nan,

Ja gozert, dat wisten wij. Het is daarom ook wel bijzonder voor ons om rond te lopen in jullie stad. De stad van Nan en Tsjeng.
    Groetjes wij.
  4. Edwin:
    8 augustus 2019
    Tsjeng hebben we de verhalen doorgestuurd, maar zit in de lekker belangrijk fase.
    Veel plezier verder.
  5. Tsjeng:
    9 augustus 2019
    Mis beetje laat maar is het leuk daar ??. Nog veel plezier

Groetjes Tsjeng
  6. Peter:
    10 augustus 2019
    Hoi Tsjeng, leuk dat je reageert. Het is nooit te laat om iets te vragen hoor. Het is heel mooi, leuk en bijzonder om hier te zijn. We maken veel mee en zien China op een andere manier dan 9 jaar terug. We zijn blij dat we dit kunnen doen. Groetjes van ons.